Handelsbetingelser


Private Car er en underafdeling til Dansk Limousine Service.


1. Aftale

1. Ved reservation under systemet "Book nu", indgår du denne aftale med Midi Bus & Dansk Limousine Service, herefter kaldet ("Private Car") med følgende adresse (jf. vilkårene og betingelserne for "Book nu", som fremgår nedenfor).

Private Car
Bådhavnsgade 38, st
2450  København SV
Danmark
Tlf. +45 70260602
CVR. Nr. 17083406


2. Vilkår og betingelser for reservation

2.1 Du skal betale det fulde pålydende beløb, som ved indløsning giver dig ret til hele ydelsen, på tidspunktet for den foretagede reservation på websiden. Beløbet vil blive trukket fra dit kredit- eller betalingskort på det tidspunkt, hvor reservationen foretages. Reservationen vil ikke blive udstedt og bekræftet, før det fulde beløb er indbetalt. Ved at indgå denne aftale bemyndiger du uigenkaldeligt Private Car til at debitere dit kredit- eller betalingskort med det beløb, som fremgår af den oplyste pris, og eventuelle yderligere omkostninger, som fremgår f.eks. bro afgift, ventetid etc..

2.2 Du har i de fleste tilfælde mulighed for at annullere din bestilling.
Annullering og ændringer i bookingen kan oftest foretages uden omkostninger i op til 1 time før den bestilte starttid.
Der kan ved manglende eller for sen annullering/ændring pålægges et gebyr.

Reglerne er følgende:

Ved reservation i Danmark
Annullering eller ombooking af bestillingen er gratis, hvis chaufføren endnu ikke har sat kurs mod start adressen og/eller annulleringen/ændringen er foretaget minimum en time før den bestilte starttid. Den oprindelige fulde pris vil blive opkrævet ved annullering eller ændring, hvis chaufføren har sat kurs mod start adressen og/eller at annulleringen/ændringen er foretaget senere end 1 time før den bestilte starttid.

2.3 For at få returneret det beløb, du har forudbetalt for dit reservation, skal du først selv annullere din reservation på www.privatecar.dk og derefter sende en mail til booking@privatecar.dk, hvori du bekræfter, at du ønsker pengene retur.
Husk at oplyse dit reservationsnummer.

2.4 Det præciseres, at Private Car ingen tilbagebetaling foretager, hvis:
a) Du ikke gør brug af nogen del af reservationsperioden, eller
b) Du ændrer din reservation, og prisen for lejeydelsen er mindre end det beløb, du har betalt for den oprindelige reservation.


3. Ændring af reservation af Private Car (force majeure)

3.1 Ekstraordinære situationer, herunder vejarbejde, afspærringer, myldretidstrafik, færdselsuheld, dårligt vejr etc., kan medføre længere ventetider eller afbestillinger med kort varsel. I tilfælde af annullering af den bestilte tur af Private Car, vil allerede indbetalte beløb blive refunderet. Et krav om kompensation eller yderligere krav er udelukket.
Disse betingelser skal accepteres af brugeren ved booking.


4. Generelt

4.1 Intet i disse vilkår og betingelser forringer dine lovbestemte rettigheder med hensyn til tilbagebetaling.

4.2 Private Car kan i tilfælde af force majeure som f.eks. forsinkelser af fly og andre transportmidler ikke stilles ansvarlige. Endvidere kan Private Car ikke stilles ansvarlig for evt. forsinkelser herunder vejarbejde, afspærringer, myldretidstrafik, færdselsuheld, dårligt vejr etc., der kan forsinke det forventede ankomsttidspunkt til den bestilte startadresse, såvel som den forudbestilte destination. Disse betingelser skal accepteres af brugeren ved booking.


5. Betalingskort og Gebyrer

Private Car accepterer følgende kort som betalingsmiddel:
Dankort, Visa, Visa Elektron, Eurocard/MasterCard, American Express samt Maestro.
Kreditkortselskaberne har i visse tilfælde tillagt et gebyr, ved betaling med de enkelte betalingskort. Private Car tjener ikke på dette gebyr.

Ved online betaling med dansk udstedte kort vil der af PBS blive tillagt et gebyr på op til 1,50 % af totalbeløbet (min. 0,70 kr.). Ved online betaling med udenlandske kreditkort vil der blive pålagt et gebyr på mellem 2,95 % og op til 3,75 % procent af totalbeløbet (min. 1,95 kr.)

6. Betingelser for ventetid

Lufthavnsafhentninger: 
Der er 15 minutters ventetid inklusiv i prisen. De 15 minutters ventetid starter fra flyets gate-tidspunkt.

Hvis det er oplyst at chaufføren skal møde op senere, f.eks. 20 minutter efter fly ankomst, så tillægges de 15 minutters ventetid først 20 minutter efter landing.

Alle andre opsamlingsadresser:
Der er 5 minutters ventetid inklusiv i prisen. De 5 minutters ventetid starter fra turens starttidspunkt.

Hvis passageren stadig ikke er kommet ud og ikke har taget kontakt til chaufføren eller til vores hovedkontor (når den inkluderede tid er gået) vil du blive ringet op og spurgt om vi skal vente yderligere, 
eller om vores chauffør skal køre uden gæst.
Hvis man ønsker at vores chauffør venter yderligere, skal kreditkort oplysninger oplyses over telefonen. 
Yderligere ventetid koster 8.00,- DKK / pr. påbegyndt minut + evt. kreditkortgebyr.

Hvis man ønsker chaufføren skal køre uden gæst, vil turens pris stadig blive opkrævet.
Hvis vi ikke kan komme i kontakt med nogen på telefonnummeret oplyst i bookingen, vil vi automatisk frigive vores chauffør.